Київський національний університет
театру, кіно і телебачення
іменi І. К. Карпенка-Карого

  1. іконка дім Головна
  2. Структура 🢒 Про кафедру кінознавства
Структура

Про кафедру кінознавства

Кафедра здійснює підготовку фахівців за спеціальністю 021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво»освітньо-професійною програмою «Кінознавство».

Форми навчання – денна за заочна. Терміни навчання: 

  • за першим (бакалаврським) рівнем – 3 роки 10 місяців навчання;
  • за другим (магістерським) рівнем  – 1 рік 4 місяці;
  • за третім (освітньо-науковим) рівнем для здобуття ступеня доктора філософії PhD  – 4 роки.

#Про кіно і не тільки про кіно

Якщо поставити питання — який найулюбленіший вид мистецтва  у людини, більшість опитуваних відповість — кіномистецтво. Кінематограф настільки щільно й органічно увійшов в наше сьогодення, що просто важко уявити своє життя без десятої музи кіно і телебачення – це два кити, на які опирається наше світосприйняття, суспільні орієнтири, моральні ідеали, і, врешті-решт – просто відпочинок і видовищні розваги.

Але є категорія кіноглядачів, які йдуть до кінотеатру як на роботу, і обов’язково з’ясовують, чому їм сподобався або не сподобався той чи інший фільм, при чому не тільки в приватній бесіді, а й  в мас медіа.  Вони наводять аргументи і докази, аби довести, що перед ними – справжній шедевр або чергова невдача того чи іншого митця. Автор статей та виступів повинен добре відчувати свою аудиторію – чи то широкий глядацький загал, чи вузьке коло колег-кінематографістів, включаючи постановника картини. Така людина називається кінознавцем.

360 градусів у діяльності кафедри кінознавства
КНУТКіТ імені І. Карпенка-Карого

Отож, кафедра кінознавства – одна з фундаментальних теоретичних кафедр  КНУТКіТ, яка єдина в країні підготовлює висококваліфікованих спеціалістів із кінознавства (теорія та історія кіно,  кіно- та медіакритика).

Досліджуємо теорію, мову, контекст сучасного кіномистецтва, та найважливішим зі всіх мистецтв для нас є українське кіно. Творимо історію аудіовізуальної екранної культури та креативних індустрій.

Серед фахових дисциплін, що включені до навчальних планів:

Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти

  • вступ до фаху
  • історія кіно України
  • історія неігрового кіно
  • історія та теорія анімації
  • історія та теорія телебачення та медіа
  • історія світового кіно
  • зображальна культура фільму
  • основи журналістики
  • основи кінематографічних професій
  • майстерність кінокритики
  • музика в  кіно
  • мультимедійна журналістика
  • редагування сценарію і фільму
  • структурний аналіз фільму
  • сценарна майстерність

Другий (магістерський) рівень вищої освіти

  • грантова політика, міжнародні проекти і програма розвитку професійної освіти в ЗВО культури і мистецтва
  • естетично-художні напрямки ХХ-ХХI ст.: від модернізму до метамодернізму
  • кросмедійна журналістика
  • методологія досліджень в галузі аудіовізуального мистецтва
  • міжнародна фестивальна індустрія
  • мистецькі форми сучасної видовищної культури
  • моделі авторського  кіно
  • педагогіка вищої школи
  • редагування і техніки штучного інтелекту
  • сучасні інформаційні технології та PR
  • сучасний кінопроцес
  • сучасний український телесеріал
  • українське кіно в контексті світового кінопроцесу
  • українське телебачення: тенденції розвитку
  • українська школа операторської майстерності: художні особливості

Упродовж навчання студенти опановують теоретичні концепти кінематографу, оволодівають методами аналізу фільму, роботи кіно -режисера, актора, композитора тощо, навчаються писати статті, рецензії, огляди, створювати сценарії для радіо- і  ТБ та кіно.

Історія кафедри

Кафедра історії та теорії кіно була заснована у 1961 році доктором мистецтвознавства, чільним українським істориком кіно Іваном Сергійовичем Корнієнко  у складі кінофакультету Київського інституту театрального мистецтва імені І. Карпенка-Карого. З 1975 року розпочалося стаціонарне навчання на кінознавчому відділенні.

Першим завідувачем став доктор філології, професор Борис Спиридонович Буряк (1976-1991 рр.). В 1991-2013 роках кафедру очолювала Оксана Станіславівна Мусієнко, кандидат мистецтво-знавства, професор, член-кореспондент НАМУ, заслужений діяч мистецтв України. З 2013 року завідувач кафедри – Марина Тарасівна Братерська-Дронь, доктор філософських наук, кандидат мистецтвознавства, професор, академік УАН, заслужений працівник культури України.

Випускники кафедри

Наша ґрунтовна освіта дозволяє реалізовуватися:

  • кінокритиками, що рецензують фільми та аналізують сучасний кіно- та медіапроцес;
  • сценаристами, які з чистого аркушу створюють історії;
  • редакторами, які спрямовують творчий процес виробництва кіно- та телепроєктів ;
  • відбірниками, як добирають фільми для світового фестивального руху;
  • кіножурналістами й кіноблогери, що збирають, тлумачать, оцінюють так, щоб мотивувати глядача дивитися кіно;
  • науковцями, теоретиками, істориками, які досліджують проблеми кіно в науково-дослідних установах;
  • культурними менеджерами, що організовують побутування кіно в суспільстві;
  • державними службовцями, які працюють в установах культури та мистецтва;
  • кіноархіваріусами, які зберігають історичні першоджерела та арте-факти кіномистецтва;
  • кураторами виставок, колекцій, перфоменсів;
  • викладачами вищих та середніх навчальних закладів, які навчають всім цим хистам.

Це доводять наші випускники-кінознавці, професія для яких стала стилем життя:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Фотогалерея