Київський національний університет
театру, кіно і телебачення
іменi І. К. Карпенка-Карого

  1. іконка дім Головна
  2. Структура 🢒 Наукова робота викладачів кафедри сценічної мови
Структура

Наукова робота викладачів кафедри сценічної мови

Статті у виданнях, що входять до наукометричної бази даних Scopus:

  • Chung J-K., Kobzar T., Otkydach V., Riabchun I., Ivanenko O. Analysis of the impact of globalisation on musical trends and cultural expressions. Yegah Musicology Journal (YMJ) Volume 2025 Issue 2 2025 – p.618-642 DOI: 10.51576/ymd.1667712  
  • Boiko T., Tatarenko M., Iudova-Romanova K., Tsyvata Y., Lanchak Y. Digital Tools in Contemporary Theatre Practice. Journal on Computing and Cultural Heritage. Vol. 16, № 2, Article 27 (June 2023) С.1-9.

Статті у наукових фахових виданнях України, 2025:

  • Сухорукова К. С. Сценічна мова в контексті професійної підготовки акторів: сучасні педагогічні виклики. Науковий вісник КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого. К., 2025. Вип. 36. С. 65-71.

Статті у наукових фахових виданнях України2024 :

  • Овчієва Л.П. Дві актриси однієї ролі М. Заньковецька та Л. Ліницька у п’єсі І. К. Карпенка-Карого «Безталання». Література та культура Полісся. 2024.  Вип. 111. С. 104-113.
  • Сухомлин, Г., Цивата, Ю., & Чорнойван, А. Реалії російсько-української війни в документальному театрі України. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. Київ, 2024. Вип. № 7(1), С. 87–98.

Статті у наукових фахових виданнях України2023 :

  • Гринчак Г. Особливості тренування сценічної мови під час репетиційного процесу вистави для дітей. Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка».  Випуск 59, 1 том. 2023 р. с 95-102.

Статті у наукових фахових виданнях України2022 :

  • Гринчак. Г.С. Сценічна мова під час роботи  над постановкою п’єси в перекладі з англомовного оригіналу. Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв.  Зб. наук. пр. 2022. Вип. 42. С. 138–144.
  • Пивоварова К., Цивата Ю., Скрипник Є. Неокласичний стиль театральної режисури Петра Ільченка. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. Київ, 2022. 5(2), С. 150–161.

Статті у наукових фахових виданнях України2021 :

  • Завальський О.В. «Особливості мовно-голосового тренінгу на старших курсах мистецьких навчальних закладів». Науковий вісник №27-28, КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого. Київ, 2021 р. С. 56-62.
  • Сухорукова К.С. Використання регіонально-мовленнєвих висловлювань у навчальній практиці. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого: збірник наукових праць. Київ, 2021. Вип. №29. С. 124–130.
  • Меженін А., Цивата Ю. Специфіка майстерності актора в контексті постановок постдраматичного театру. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2021. Вип. №2. С. 329–333.

Статті у наукових фахових виданнях України2020 р.:

  • Кобзар Т. В. Діалогічна форма спілкування в мовно-голосових тренінгах як спосіб формування навички взаємодіяти. Науковий вісник  КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого. Київ, 2020. Вип. №26. С.166-172.
  • Завальський О.В. Взаємодія дихальних м’язів і їхній вплив на голосоутворення.   Науковий вісник, КНУТКіТ ім. І.К. Карпенка-Карого. Київ, 2020. Вип. №26. С.173-178.
  • Сухорукова К. С. Діалектизм як засіб мовленнєвої характерності в створенні сценічного образу. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2020. Вип. №4. С.210–215.
  • Сухорукова К. С. Діалектизм як засіб мовленнєвої характерності в створенні сценічного образу. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2020. Вип. №4. С. 210–215.
  • Сухорукова К. С. Інтегративні засади освоєння мовно-голосових навичок акторами драматичного театру й кіно. Вісник Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. Серія: Мистецтвознавство: збірник наукових праць. Київ, 2020. Вип. №43. С. 141–146. 

Конференції:

  • Кобзар Т.В. Імпровізація у мовленнєвих тренінгах як спосіб формування фахових компетентностей під час підготовки акторів у мистецьких вищих навчальних закладах. Тези: Збірник наукових праць 2 Міжнародної наук.-практ. конф. «Global Trends in Science, Technology and Economy».International Scientific Unity. July 9-11, 2025. Graz, Austria. 280 р. С. 20-25.
  • Кобзар Т.В. Роль слова у формуванні сценічного образу. ІІІ Всеукраїнська наук.-творч. конф. «Актуальні питання професійної освіти в сфері перформативного мистецтва України» (до двадцятиріччя кафедри мистецтва театру ляльок КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого). 24-25 лютого 2025 р.
  • Овчієва Л.П. Специфіка сценічної мови як елемента акторської майстерності в театрі ляльок. ІІІ Всеукраїнська наук.-творч. конф «Актуальні питання професійної освіти в сфері перформативного мистецтва України» (до двадцятиріччя кафедри мистецтва театру ляльок КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого). 24-25 лютого 2025 р.
  • Короткова Р.І. Мовленева дія як чинник перформативного мистецтва. ІІІ Всеукраїнська  наук.-творч. конф. «Актуальні питання професійної освіти в сфері перформативного мистецтва України» (до двадцятиріччя кафедри мистецтва театру ляльок КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого). 24-25 лютого 2025 р.
  • Підлісна Л.А. Дещо про публічні виступи. ІІІ Всеукраїнська наук.-творч. конф. «Актуальні питання професійної освіти в сфері перформативного мистецтва України» (до двадцятиріччя кафедри мистецтва театру ляльок КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого). 24-25 лютого 2025 р.
  • Бінєєва А.М. Соціальні меседжі як платформа виступу та психологічний вплив на користувачів. ІІІ Всеукраїнська наук.-творча конф. «Актуальні питання професійної освіти в сфері перформативного мистецтва України» (до двадцятиріччя кафедри мистецтва театру ляльок КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого). 24-25 лютого 2025 р.
  • Кобзар Т.В. Ефективність комплексного методу роботи над словом в процесі фахової підготовки актора. Тези, доповідь: Збірник ІІ Всеукраїнської наук.-творч. конф. «Специфіка підготовки фахівців сценічного мистецтва: полілог театральних шкіл України» (КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого, Кафедра мистецтва театру ляльок, 25- 26 березня 2024 р.). Київ: Видавництво Ліра-К, 126 с.
  • Кобзар Т.В. Мовно-голосові засоби виразності як важливі складники акторської техніки. IX Міжнародна наук.-практ. конф. «Сучасні дослідження в галузі культури і мистецтва» (присвячена 120-річчю Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого). 24.10.2024. КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого, С 15-17.
  • Губерначук В.Г. Митець. Думки про (не)очевидні речі. Доповідь, тези: Збірник матеріалів Міжнародної наук.-практ. інтернет-конф. «Митець. Мистецтво. Споживач. Зміна диспозиції». (Національна академія мистецтв України, Інститут культурології НАМ України, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України 26.06.2024).   
  • Овчієва Л.П. Дві актриси однієї ролі М. Заньковецька та Л. Ліницька у п’єсі І.К. Карпенка-Карого «Безталання». Всеукраїнська наук.-практ. конф. «Я вірю в кращу будучину свого народу» (до 170-річчя від дня народження першої Народної артистки України Марії Заньковецької),  27-28 вересня 2024 р., м. Ніжин. Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя.
  • Овчієва Л.П. Вплив І.К. Карпенка-Карого на формування мистецької особистості артистки Любові Ліницької. ІX Міжнародна наук.-практ. конф. «Сучасні дослідження в галузі культури і мистецтва» (до 120-річчя КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого) м. Київ, 24 жовтня 2024.
  • Підлісна Л.А. Як вибрати, щоб не помилитися? Збірник ІІ Всеукраїнської наук.-творч конф. «Специфіка підготовки фахівців сценічного мистецтва: полілог театральних шкіл України» (КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого, Кафедра мистецтва театру ляльок, 25- 26 березня 2024 р.). Київ: Видавництво Ліра-К.
  • Овчієва Л.П. Ілюстрований підтекст – основна передумова перетворення тексту на словесну дію. ІІ Всеукраїнська наук.-творч. конф. «Специфіка підготовки фахівців сценічного мистецтва: полілог театральних шкіл України» (КНУТКіТ імені І.К. Карпенка-Карого, Кафедра мистецтва театру ляльок, 25- 26 березня 2024 р.). Київ: Видавництво Ліра-К.
  • Сухорукова К.С. Мелодика голосу як важливий компонент ролі акторів драматичного театру у реаліях сьогодення. IX Міжнародна наук.-практ. конф. «Сучасні дослідження в галузі культури і мистецтва» (присвячена 120-річчю Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого). 24.10.2024.  КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого, С 123-125.

Видання викладачів кафедри:

  • Кобзар Т.В. «Орфоепія. Дикція. Мовленнєвий тренінг». Навчальний посібник.  Київ: Видавництво Ліра-К, 2024. 176 с.
  • Завальський О.В. «Комплекс вправ зовнішньої техніки сценічного мовлення дисципліни «Сценічна мова».  Навчально-методичний практикум. КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого, 2025. 36 с.