Київський національний університет
театру, кіно і телебачення
іменi І. К. Карпенка-Карого

  1. іконка дім Головна
  2. Структура 🢒 Клековкін Олександр Юрійович
Структура

Клековкін Олександр Юрійович

  • Дисципліни, що викладає:
    – історія театру Західної Європи і США;
    – історія режисури та ін.
  • Біографія:

    1979 р. – закінчив Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого (на той момент Київський державний інститут театрального мистецтва імені І. К. Карпенка-Карого) за спеціальністю «Режисура драми».

    1991 року захистив кандидатську дисертацію «Подієво-видовищне мислення у структурі режисерської діяльності».

    2002 року отримав почесне звання Заслужений діяч мистецтв України.

    2003 року захистив докторську дисертацію «Сакральний театр у ґенезі театральних систем».

    2004 року отримав вчене звання професора.
  • Лауреат премії Національної спілки театральних діячів України у галузі театральної критики і театрознавства (1993), премії імені І. П. Котляревського (2001), премії «Книга року» (2002).
  • Нагороджений: Грамотою Міністерства культури України (2008), Почесною грамотою Київського міського голови (2008), Срібною медаллю Національної академії  мистецтв України (2011), Почесною грамотою Верховної Ради України (2013), Золотою медаллю Національної академії мистецтв України (2016), Медаллю «Трудова слава» ІІ ступеня Міжнародної  академії рейтингових технологій і соціології «Золота Фортуна» (2017), Великою Золотою медаллю Національної академії  мистецтв України (2023)
  • Професійний і науковий інтерес: історія режисури, режисерські системи, історія театрознавства і театральної критики, історія театральної термінології, методологія дослідження.
  • Науково-методичний доробок: кілька десятків монографій, навчальних посібників і словників, серед яких: «Сакральний театр: Ґенеза. Форми. Поетика», «Античний театр», «Блазні Господні», «Історіографія театру: Напрями. Школи. Методи. Постаті»; «Mise en scène: Ідеї. Концепції. Напрями»; «Mистецтво: Методологія дослідження»; «Театрознавство: Предметне поле»; «Театр при столику», «Політичний театр», «Парадокс Курбаса», «Театральна культура України: Сценарії. Ролі. Статуси»; «Режисерська система: Горизонтальний аналіз»; «Петро Рулін: Методологічний конспект»; «Інциденти. Статус журналістики у дискурсі театрального скандалу (Україна, перша чверть ХХ ст.)» та ін.