Щодо кібератак на акаунти працівників Університету
Стало відомо, що один з викладачів нашого Університету став жертвою масштабної кібератаки. Як наслідок – зламано його персональну електронну пошту, акаунти у Tik-Tok та YouTube.
Здавалося б, нічого нового, адже таке трапляється чи не щодня, нагадуючи: ворог не спить і продовжує інформаційні напади. Проте далі зловмисники вдалися до дій, спрямованих на те, щоб завдати шкоди і похитнути авторитет не лише окремої людини, а й Університету загалом.
Зі зламаної електронної скриньки, на яку, за власною ініціативою звернулися студенти з проханням повернути доступ власникові акаунта, почали надходити листи з вимогою про звільнення низки працівників ЗВО та погрози оприлюднення матеріалів, які начебто підтверджують їхню неетичну та протиправну поведінку. За словами власника акаунту, інформація, що розповсюджується, не відповідає дійсності.
У листах свої дії зловмисники виправдовують, посилаючись на нібито проведення журналістського розслідування. Виникає питання: відколи журналісти поза Законом?!
Нагадаємо, що в умовах війни кіберзлочини здійснюються з метою дестабілізації ситуації в країні, крадіжки необхідних (конфіденційних) даних, виведення з ладу державних інституцій, завдання іншої матеріальної шкоди.
Ми вдячні викладачам і студентам за довіру й оперативне інформування адміністрації Університету про ситуацію, що склалася. Юридичною службою закладу розпочато негайну службову перевірку.
Власник заявив до Кіберполіції про кіберзлочин (статті 361, 362 та 363 Кримінального кодексу України), за який передбачено кримінальну відповідальність. Після з’ясування усіх обставин Університет також має наміри звернутися до відповідних правових органів щодо характеру анонімних повідомлень.
Зважаючи на вищезазначене, хочемо нагадати усім учасникам освітнього процесу про наступне:
- в Університеті діє єдина система корпоративної в домені knutkt.edu.ua. Персональний акаунт (який також дає доступ до користування іншими gmail-додатками) та пошту мають кожен студент і викладач Університету. Тож закликаємо студентів і викладачів у навчальному процесі користуватися винятково корпоративними, а не особистими поштами.
У разі додаткових питань звертатись до фахівців Інформаційно-обчислювального центру.
Також будьте пильні щодо сумнівних листів та уникайте відвідування підозрілих акаунтів, не листуйтесь з їхніми власниками. Оберігайте себе від фішингу. Не переходьте за посиланнями від незнайомців. - від 1 січня 2025 року, для підтримки студентів у подоланні емоційних, психологічних і соціальних викликів, з якими вони можуть зіткнутися під час навчання, створена та функціонує Психологічна служба.
Із запитами, з якими студент може звернутись до Служби та дізнатися її контакти, потрібно ознайомитись на сайті Університету, за посиланням. - в Університеті є «Скринька довіри», яка розміщена в головному корпусі закладу. Кожен може скористатися нею й анонімно розмістити запитання, побажання та пропозиції, а також відповідні заяви.