КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
      ТЕАТРУ, КIНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ
      іменi І. К. Карпенка-Карого

Офіційний сайт
eng   рус
Вступнику Факультет театрального мистецтва Інститут екранних мистецтв Новини Контакти


Освітньо-професійна програма «Драматургія кіно і телебачення» (2 курс)


Освітньо-професійна програма «Драматургія кіно і телебачення» (2 курс)

Вступне випробування для виявлення певних практичних і теоретичних творчих здібностей вступників проводиться у вигляді творчого конкурсу і має не меті виявлення у вступника творчих здібностей, розкриття його авторського задуму, оригінального мислення.

Вступники мають бути творчо обдарованими, наділеними розвинутим баченням, фантазією та мати здібність до творчого відображення навколишнього світу у своїх виконаних у процесі іспиту практичних роботах. Враховуючи специфіку майбутнього навчання на дану спеціальність приймаються особи, які мають природні здібності до обраного фаху.

Запроваджене вступне випробування носить комплексний характер та складається з усного іспиту зі спеціальності (приблизне коло питань додається). Випробування має на меті виявити здатність до образного, літературного, екранного мислення, громадянську зрілість, спостережливість та емоційну збудливість. Важливе значення має наявність у вступника певного життєвого досвіду, бажано – досвіду роботи в кіно, на телебаченні.

До подання документів усі вступники проходять попередні консультації, на які подають шість-сім власних літературних творів, написаних на основі власного життєвого досвіду у жанрі оповідання, документального нарису, новели, казки, сценарію (кожна робота обсягом до 1-1,5 друкованих сторінок). Одна з цих робіт має бути написана у формі, придатній для постановки в кіно або на телебаченні. Друга може бути літературним твором. У роботах, що подаються на консультації, вступник має виявити свою громадянську позицію, спостережливість, уміння детально й зримо відтворити поведінку героїв у тих чи інших обставинах, розкрити природу події, образно її осмислити.

Додатково на відбірні консультації можуть бути подані оригінальні вірші, малюнки, фотографії, пісні та інші твори, що розкривають будь-яку грань творчої обдарованості вступника.

СТРУКТУРА ВСТУПНОГО ВИПРОБУВАННЯ

Спеціальність (співбесіда)

Співбесіда проводиться з широкого кола питань, що стосуються обраної професії, і має на меті виявлення рівня загального розвитку вступника, його вміння орієнтуватися в актуальних питаннях соціального та культурного життя країни та світу, знання класичної спадщини та основ сучасного мистецтва. Вступник має відповісти на три питання з переліку затверджених кафедрою питань для абітурієнтів та на два додаткові питання від приймальної комісії. Також вступник має обґрунтувати вибір професії, зробити аналіз екзаменаційної письмової роботи, власних творів, наданих на попередній творчий конкурс, виявити здібності до імпровізації, вигадки, образно-візуального мислення, до філософсько-творчого узагальнення художнього матеріалу.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ:

0-99 бали (незадовільно) – невміння формулювати відповіді на питання комісії та висловлювати власну думку. Повна відсутність загальних знань з фаху, незнання імен визначних кінодраматургів та кінорежисерів, їхніх творів.

100-139 балів (задовільно) – неконкретні відповіді на питання комісії, узагальнені знання та приблизна уява про основні історичні та сучасні процеси розвитку кінематографа. Відсутність власної позиції в осмисленні матеріалу.

140-179 балів (добре) – чіткі відповіді на питання з переліку і додаткові ‑ від комісії, але допущені 1-2 помилки або неточності. Наявність власної позиції.

180-200 балів (відмінно) – уміння конструювати відповідь максимально стисло та змістовно. Чіткі та ґрунтовні відповіді як на запитання з переліку, так і на додаткові від комісії. Розвинуте асоціативне мислення, широка ерудиція та світогляд. Чітке власне бачення і позиція, що ґрунтується на глибокому осмисленні матеріалу.

КОЛО ПИТАНЬ ДО СПІВБЕСІДИ

  1. Що таке «кінодраматургія»?
  2. Яка роль сценариста в кінопроцесі.
  3. З чого починається робота сценариста.
  4. Що має знати і уміти сценарист, щоб написати хороший сценарій.
  5. Що таке «ідея» драматургічного твору.
  6. Наріжні пункти в структурі сценарію.
  7. Що таке експозиція?
  8. Роль ідеї в побудові драматургічного твору.
  9. Що на вашу думку варто покращити в сучасному вітчизняному кінематографі.
  10. Що таке конфлікт і чому він виступає рушієм сюжету.
  11. Різновиди конфлікту в драматургічному творі.
  12. Чи впливає образотворче мистецтво на роботу драматурга?
  13. Головні кроки до написання сценарію.
  14. Як ви уявляєте роботу сценариста?
  15. Питання по улюбленому роману.
  16. Пріоритетні теми в сучасному кіно і на телебаченні.
  17. Діалог. Роль діалогів у створені образів.
  18. Де може працювати сценарист у сучасному світі?
  19. Відмінні та спільні риси кіно- та теледраматургії.
  20. Жанри в кіно.
  21. Основні жанри телебачення.
  22. Відомі іноземні режисери, сценаристи. Аналіз.
  23. Українське кіно – видатні фільми, відомі митці, сучасний стан.
  24. Кіно радянських часів – чий досвід здається цікавим і чому.
  25. Чим рідниться і чим різниться праця сценариста і прозаїка.
  26. Класика закордонного кіно. Аналіз.
  27. ТВ – ставлення до серіалів, новин, реклами, кліпів та іншої продукції.
  28. Навіщо, на вашу думку, існує кіномистецтво.
  29. Кого знаєте із сучасних українських письменників, кінодраматургів?Що таке «ігрове кіно».
  30. Що таке документалістика.
  31. Які особливі ознаки українського кіно.
  32. Що означає поняття «поетичне кіно».
  33. Хто стояв у витоків українського кінематографу.
  34. Хто, на вашу думку, був новатором в українському кіно і чому саме.
  35. Які документальні фільми ви дивилися і чим вони запам‘яталися.
  36. Стан сучасної вітчизняної кінодокументалістики.
  37. Що таке, на вашу думку, «продюсерське кіно».
  38. Хто в кінопроцесі є найголовнішою постаттю і чому?
  39. Особиста бібліотека – склад, улюблені книжки.
  40. Література про кіно. На що ви звернули увагу, як на «підручник» і чому.
  41. Улюблений поет, письменник. Аналіз.
  42. Поговоримо про Олександра Довженка.
  43. Ваше ставлення до сучасного українського кінематографу.
  44. Ваше ставлення до сучасного зарубіжного кінематографу.
  45. Питання по улюбленому роману. Як би ви екранізували його.
  46. В чому радість і мука праці сценариста?
  47. У чому полягає кінематографічність літературного твору.
  48. Що ви знаєте про свого улюбленого режисера.
  49. Проаналізуйте свій улюблений фільм.
  50. Проаналізуйте свою улюблену телепрограму.
  51. Який жанр в кіно вам подобається найбільше.
  52. Які жанри кіно ви знаєте.
  53. Кіно яких країн здається вам цікавим.
  54. Чим відрізняється сценарій фільму і п’єса для театру
  55. Яких акторів театру і кіно ви знаєте і любите – чому? Українських.
  56. Яких акторів театру і кіно ви знаєте і любите – чому? Зарубіжних.
  57. Чим сценарій фільму відрізняється від художнього твору.
  58. За яким художнім твором в хотіли б зняти фільм.
  59. Літературний твір, як основа сценарію.
  60. Театр. Сучасний стан.
  61. Сучасні п‘єси. Аналіз стану сучасної драматургії.
  62. Зображальне мистецтво – живопис, скульптура. Взаємовплив мистецтв.
  63. Кіно, танець, живопис, театр, музика, скульптура — визначте споріднені види мистецтв. Чому?
  64. Музичні уподобання. Яку б музику обрали для екранізації улюбленого твору.
  65. Роль музики в кіно.
  66. Що таке «амплуа» і чи завжди воно йде на користь актору.
  67. Роль сценариста в кінопроцесі.
  68. Хто зняв перший фільм? Де? Коли?
  69. Роль серіалів в сучасному кінематографі.
  70. Які особливості і відмінності серіалу і художнього фільму.
  71. Що таке «артхаузне кіно»? Приклади.
  72. Особливості артхаузного кіно.
  73. Що таке «прокатне кіно»? Приклади.
  74. Фестивальне кіно і його особливості. Приклади.
  75. Які екранізації художніх творів ви знаєте.
  76. Роль читання у вашій майбутній професії.
  77. Які риси характеру мають бути притаманні сценаристу?
  78. Проаналізуйте ваші враження від улюбленої книги.
  79. Твори яких сучасних авторів, на вашу думку, надаються екранізації і чому саме?
  80. Які українські кіностудії вам відомі?
  81. Роль музики в кіно.
  82. Яке музичне оформлення в якому кінофільмі ви запам‘ятали найбільше і чому?
  83. Яких композиторів, що плідно і успішно працювали в кіно, ви можете назвати?
  84. Роль художника в кіно.
  85. Художнє оформлення фільму. Наведіть вдалі, на вашу думку, приклади роботи художника в кіно.
  86. Як ви розумієте поняття кінематографічне мислення.
  87. Хто знімав перші фільми в Україні? Де?
  88. З чого, на вашу думку, починається робота над сценарієм?
  89. Кінематограф і споріднені мистецтва.
  90. Яких теоретиків кінодраматургії ви знаєте?
  91. Роль кінематографа в суспільному житті.
  92. В чому полягає вихована та ідеологічна функція кінематографу. Що таке пропаганда – добре це чи погано?
  93. Інформаційна та естетична роль кінематографа.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Алов А.А., Наумов В.Н. "Статьи, свидетельства, высказывания" – М.: Искусство, 1989.
  2. Большак Л. Науково-популярний кінематограф. Навч. посібник. 1 ч. – К.: КДІТМ. – 1995. – 73 с.
  3. Бондарчук С.Ф. "Желание чуда", М.: Искусство, 1981.
  4. Брюховецька Л. Приховані фільми: Укр. кіно 1990-х / Брюховецька Л. – [Б-ка журн. "КіноТеатр"] – К.: АртЕк; 2003. – 384 с.
  5. Вертов Дзига "Статьи. Дневники. Замыслы", М.: Искусство, 1966.
  6. Герасимов С. Собрание сочинений в 3 т., М.: Искусство, 1983.
  7. Горпенко В.Г. "Пластика фільму", К.: Мистецтво, 1984.
  8. Госейко Л. Історія українського кінематографа. 1986 – 1995 – К.: KINO-КОЛО, 2005. – 464 с.
  9. Довженко О.П. Твори в 5 т., К.: Дніпро, 1966.
  10. Довженко О.П. Україна в огні: Кіноповість, щоденник / Довженко О. П. ‑ К.: Рад. письменник, 1990. – 416 c.
  11. Іллєнко Ю. "Парадигма кіно", К.:Абрис, 1999.
  12. Іллєнко М. "Кіно. Шпори для абітурієнтів", К., 2005.
  13. Загданский Е.П. От мысли к образу.- 2-е изд.‑ К.: Мистецтво, 1990. ‑ 161 с.
  14. Левчук Т., Ілляшенко В., "Кінорежисура", К., 1981.
  15. Кісін В.Б. “Із творчої спадщини”, К., ”КМ Academia”, 1999.
  16. Кісін В. Режисура як мистецтво та професія. Життя. Актор. Образ: Із творчої спадщини ‑ К.: Видавничий дім "КМ Academia", 1999. ‑ 268 с.
  17. Корнієнко І.С. "Про кіномистецтво", К., Мистецтво 1985.
  18. Корнієнко І.С. Мистецтво кіно. Принципи і художні засоби ‑ К.: Мистецтво, 1974. ‑ 240 с.
  19. Козинцев Г.М. Собрание сочинений в 5 т., Л., Искусство, 1986.
  20. Кракауер З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. ‑ М., 1974. ‑ 186 с.
  21. Кулешов Л.В. "Искусство кино", Собр.соч, в Зт., М., Искусство, 1987.
  22. Мащенко І.Г. Телевізійні аномалії: мас-медійні історії в деталях – К.: ЗАТ "Телекур’єр", 2005. – 216 с.
  23. Миславский В. Н. Кино в Украине (1896 - 1921). Факты. Фильмы. Имена. - Харьков: Торгсинг, 2005. ‑ 576 с.
  24. Миславський В. Н. Кінословник. Терміни, визначення, жаргонізми Миславський В. Н. – Харків, 2007. – 328 с.
  25. Мусієнко О. Українське кіно: тексти і контекст – К.: Глобус-Прес, 2009. – 432 с.
  26. Митта А.Н. “Кино между раем и адом”, М., “Подкова”, 2000.
  27. Пудовкин В.И. Собр.соч, в 3 т., М., Искусство, 1975.
  28. Ромм М.И. Избранные произведения в 3 т., М., Искусство, 1980.
  29. Садуль Ж. Всеобщая история кино. – М.: Искусство.
  30. Станиславский К.С. Собрание сочинений в 8 т., М., Искусство.
  31. Скуратівський В. "Екранні процеси в соціокультурних процесах ХХ сторіччя", К., Мистецтво, 1997-98.
  32. Тарковський А. Закарбований час (Пер. з рос. та упорядник Н.Соболєва) – К.:Альтекспрес, 2011.‑ 268 с.
  33. Тримбач С. Олександр Довженко: Загибель богів. Ідентифікація автора в національному часо-просторі. ‑ Вінниця: ГЛОБУС-ПРЕС, 2007. ‑ 796 с.
  34. Фількевич Г.М. Співдружність муз. Театр – музика – кіно: Монографія – К.: Київськ. нац. ун-т театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка –Карого. – 76 с.
  35. Фрейлих С. Теория кино от Эйзенштейна до Тарковского – М., 1992. ‑ 282 с.
  36. Эйзенштейн С.М., Избранные произведения в 3 т., М., Искусство 1964.
  37. Цвіркунов В. В. Сюжет (деякі питання теорії). – К.: Вид-во АН УРСР, 1963. – 240 с.
  38. Шимон О. Сторінки з історії кіно на Україні ‑ К.: Мистецтво, 1964. – 149 с.
  39. Ейзенштейн С. Естетика кіномистецтва. Дослідження, статті, лекції. / Ейзенштейн С. - К.: Мистецтво, 1978. – 310 с..
  40. Юткевич С.И. Собр.соч. в 3 т. М., Искусство, 1990.
 










   




Новини в офіційному телеграм каналі:
https://t.me/knutkt

Загальний чат
для питань:

https://t.me/knutktgroup
Чат гуртожитку:
https://t.me/knutkthostel



Сторінка у Facebook:
facebook.com/КНУТКіТ-ім-Карпенка-Карого-180012335373643/



Генеральні партнери

Компанія «Інтеко-холдінг»






© 2010 Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого
Розробка сайту bo-co